2. února 2015 v 18:36 | Paty |  Recenze
Lidé nevidí aury ostatních lidí. Lidé většinou úmyslně nesvádějí ostatní k hříchům. Lidé jako Anna totiž nejsou tak úplně lidé.
Recenze na knihu Svůdné zlo.

(Omlouvám se za kvalitu, mobil mě poslední dobou trošku zlobí.)
  • Název -> Svůdné zlo (v orig. Sweet Evil)

• Autorka -> Wendy Higgins

• Anotace -> Anna, šestnáctiletá středoškolačka z maloměsta v americké Georgii, má podobné starosti jako většina dívek jejího věku: příliš drobnou postavu, příliš starostlivou adoptivní matkou nebo to, že jako vzorná studentka a horlivá abstinentka není mezi spolužáky moc oblíbená. Má ale i starosti, se kterými se nikomu nesvěřuje. Například vnímá aury lidí, není nikdy nemocná, vidí a slyší na neobvykle velké vzdálenosti... Teprve když se na rockovém koncertě v klubu seznámí s atraktivním mladým bubeníkem Kaidanem, začíná krůček za krůčkem objevovat pravdu o sobě a o svém původu, ale i o světě skrytém před zraky obyčejných smrtelníků. O existenci rasy nefilů - potomků lidí a padlých andělů, do níž Anna i Kaidan patří. Bytostí s nadpřirozenými schopnostmi, které mají pod hrozbou trestu smrti od svých démonických otců nařízeno šířit mezi lidmi sedm smrtelných hříchů. Jak vzorně vychovanou a úzkostrlivě slušnou Annu promění sblížení s otcem?

• Hodnocení na databázi knih -> 92 %
Můj názor
  • Obecné shrnutí -> Anna nezná své pravé rodiče, ale to jí v ničem neubralo. Její adoptivní matka ji vychovala jako slušnou dívku.. Která nemá ani nejmenší ponětí o světě, ze kterého pochází. Když potká Kaidana, něco ji k němu táhne, ale ani ona sama neví, co to je. Jediné, co ví je, že se o něm chce dozvědět více. Dozvědět se více o svém životě.

• Klady -> Kaidan? Perfection! Ano, jistě, Anna je hlavní hrdinka, takže se vše točí kolem ní, ale.. přiznejme si, že Kaidan by stejně tak mohl být hlavní postavou. Co se mi líbí ze všeho nejvíce, že každý nefil ztělesňuje přesně takové věci, ke kterým má svádět. Napříkad Kaidan je tak neodolatelný, že mu žádná neodolá. Hlavně je zde ale prefektně vidět, že výchova se jen tak nezapře. Samozřejmě nesmím vynechat, že kniha se četla úplně sama.

• Zápory -> Budu upřímná. U knížek se mi těžko hledají zápory, když je stihnu přečíst za pár hodin. Co jediného mohu vytknout, že příběh skoknčil moc rychle. (Díky Bohu za čtečku a další díl. ^_^)

• Vlastní hodnocení -> Četla jsem to asi před měsícem, možná víc. Hned po skončení knížky jsem si rychle stáhla druhý díl, který jsem měla během pár hodin dočtený. Co tím chci říct, že s Annou jsem se naprosto stotožnila. Cítila jsem její strach, když jej cítila ona. Prožívala jsem nejisté pocity vůči Kaidanovi, když byl v její blízkosti. Autorce se povedlo mě vtáhnout do děje tak, že jsem tím příběhem těch několik hodin žila já sama. Najednou to nebyla hlavní hrdinka Anna, ale já. Naprosto svkělá kniha, o které nepochybuji, že jsem si ji přečetla. Nemůžu knize dát méně než 95 %, protože bych tím nebyla spravedlivá. Klidně si říkejte, že jsem se zbláznila, ale to proto, že je to nejspíš pravda. Zbláznila jsem se do Annina života. Kniha si zasloužích mých 99 %. :)

• Dodatek -> Kniha je prvním dílem trilogie (druhý díl se jmenuje Svůdné nebezpečí, třetí díl vychází v češtině 4. 2. pod názvem Svůdné zúčtování).
xoxo Paty

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.