Prvních 100

16. srpna 2014 v 8:00 | Paty |  Recenze
Země byla zničena. Lidé se přemístili do vesmíru. Založili Archu, na které nyní přežívají. Dokud se něco nepokazí. Sto teenagerů, kteří byli uvězněni, je posláno na Zemi zjistit, zda není toxická a zda se na ní dá žít.
A zde začíná recenze na knihu Prvních 100.

Knihu opět vlastním, takže má fotografie. :)

• Název -> Prvních 100 (v orig. The 100)
  • Autorka -> Kass Morgan
  • Anotace -> Od ničivé nukleární války žije lidstvo ve vesmírných lodích vysoko nad radioaktivním povrchem Země. Nyní je však sto mladých delikventů, které společnost považuje za postradatelné, vysláno na nebezpečnou výpravu s cílem znovu kolonizovat planetu. Může to být jejich druhá šance na život.. nebo sebevražedná mise. Stovka odsounzenců, pronásledovaných nástrahami divoké přírody a tajemstvími své minulosti, musí bojovat, aby přežila. Nikdy se z nich neměli stát hrdinové, ale nakonec mohou být poslední nadějí pro CELÉ lidstvo.
  • Hodnocení na databázi knih -> 83 %
Můj názor
  • Obecné shrnutí -> Teenageři jsou vězněni za ta nejmenší provinění. Nikdo neví, proč tomu tak je. Všichni si totiž spokojeně žijí své životy na Arše, nic je netrápí, mají dokonalý život ve vesmíru. Země totiž byla zničena. Najednou je však 100 těchto provinilců posláno na Zemi, aby otestovali, zda se na ní dá přežít. Jsou ovládání svými pocity - strachem, radostí i láskou -, zatímco jim může hrozit nebezpečí.
  • Klady -> Kniha se četla perfektně. Líbí se mi popisování, skákání do minulosti, hlavní postavy. Clark se pro tentokrát nechová jako jiné hlavní hrdinky. Nemá žádné zvláštní schopnosti, nemá dokonalý život, ale má život, který může strávit na zemi. Bellamy je takové zlatíčko, kterého si každý musí zamilovat. Ale ani Glass to nemá jednoduché. Chci tím říct, že postavy se chovají jako normální lidé. Autorka nám v knize dokázala, že příběh nás může přímo vtáhnout do děje. Najednou se vznášíte daleko ve vesmíru, ale přitom jste nohama pevně na zemi (nebo ve vzduchu, na křesle - chápete).
  • Zápory -> Měla jsem chvíle, kdy jsem se nudila a musela se donutit číst dál. Některé popisné části na mě byly.. asi až moc popsané.
  • Vlastní hodnocení -> Je to delší dobu, kdy jsem to četla, ale přesto si to pamatuji. Clark byla úžasná. Bellamy naprosto skvělý. Wells je.. Wells. A Glass je naprosto úžasná osoba s ne-tak-perfektním životem. Konečné hodnocení dávám 93 %.
  • Seriál -> Existuje stejnojmenný seriál, který je natáčen přímo podle této knihy. Námět je samozřejmě převzatý. Ale abych byla upřímná, tady ta spojitost s knihou končí. Clark se v seriálu chová strašně namyšleně. Bellamy je zobrazený jako naprostý kretén, který myslí jen a jen na sebe. Wells.. Kdo sleduje seriál, tak ví. V seriálu zemřou postavy, přestože v knize žijí. A Glass? Může mi někdo, kdo sleduje jen seriál (aniž by četl knihu) říct, kdo je Glass? Proč ji tam nedali? Vždyť její život zabírá téměř polovinu knihy.. tak kam se jim najednou poděla? Převzali námět, ale jinak se tam vyvíjí svůj vlastní děj. Kdybych měla ohodnotit seriál, musela bych ubírat hodně procent, než bych se dostala na konečné hodnocení. Ne, že by byl snad špatný. Je dobře natočený, lidé se do něj zažerou a nedočkavě očekávají další díl (který mimochodem vychází v říjnu - druhá série), včetně mě. Seriál mě svým způsobem oslovil. Ovšem s knihou se nedává srovnávat.
  • Dodatek -> Bude i druhý díl s názvem The 100 Book 2: Day 21 (Prvních 100, Kniha druhá: Den 21) který by v Americe měl vyjít již v září.
Četli jste knihu, nebo jen koukáte na seriál? Nebo snad obojí?

xoxo Paty