25. srpna 2014 v 19:03 | Paty |  Recenze
Rodinný výlet. Autonehoda. A najednou se Mia ocitá v nějakém prostoru, kde není ani živá, ale ani mrtvá. Vidět své vlatní tělo na nemocničním lůžku v kómatu není ten nejlepší pohled.
Recenze na knihu Jestli zůstanu.

Vlastní fotografie :) ( Pouze ve čtečce )

• Název -> Jestli zůstanu ( orig. If I Stay )
  • Autorka -> Gayle Forman
  • Anotace -> Šestnáctiletá Mia, talentovaná cellistka, jede s celou svou rodinou na výlet, když do nich narazí auto. Mia se vzbudí a nic necítí, jen vidí své mrtvé rodiče - a nakonec samu sebe. Její tělo je v kómatu, ale ona sama může vidět a slyšet vše, co se kolem děje. Skrze její vzpomínky pomalu odkrýváme její dětství, poznáváme její rodinu i jejího kluka Adama, se kterým sdílela lásku k hudbě. Pohnutý příběh citlivě mapuje duši dospívající dívy, která je nakonec postavena před těžké rozhodnutí - odejít, anebo zůstat.
  • Hodnocení na databázi knih -> 79 %
Můj názor
  • Obecné shrnutí -> Sedmnáctiletá Mia má vše, co by si každý jiný teenager přál. Má rodinu, která ji zbožňuje. Má přítele, kterého bezmezně miluje. A má hudbu, ke které má blíže než většina jejích vrstevníku a sní o Julliardu. Nebo alespoň dokud se neprobudí po autonehodě, kdy shlíží na své vlastní tělo v kómatu. Od té doby jediné, o čem sní je, aby tato noční můra skončila.
  • Klady -> Kniha je velmi čtivá. Přečetla jsem ji asi za dvě hodinky, což mě docela mrzí. Ale co ještě musím říct, že s Miou soucítím. A rozhodně si o mně sousedi musí myslet, že jsem se zblázila, protože za tu dobu, co jsem to četla - upozorňuji že pod balkonem u domu, protože tam bylo příjemné sluníčko - jsem neustále popotahovala a utírala si oči, jako kdybych snad měla nějakou alergii - ale přiznejme si to, ta kniha je tak citlivá.
  • Zápory -> Ehm... jo. Ten konec! Jak někdo může takhle ukončit knihu?
  • Vlastní hodnocení -> Nejdříve jsem knihu všude možně na internetu hledala. Dlouho jsem ji nemohla najít. Ale nakonec jsem se k ní přece jen nějakým zázrakem dostala, ale na to, jak moc jsem se těšila, jsem se k ní neměla. Byla jako přízrak na stolku u postele a sledovala mě dnem i nocí. A přestože jsem se jí bála - z nepochopitelných důvodů, dnes jsem si ji vzala ven a četla. A četla, četla, četla. A najednou jsem měla 4 strany do konce knížky. Říkala jsem si, že si to musím užít, ale najednou jsem přetočila na další stránku a tam už bylo jen poděkování. A teprve poté jsem začala šílet, jak mi tohle mohl někdo udělat a že to určitě není konec. Takže abych to shrnula - kniha je naprosto skvělá. A nejspíš bych to měla přečtený o pár minut dřív, ale nejspíš za to můžou ty slzy, přes které jsem neviděla ani jediné písmeno, takže jsem vždycky musela mrkat, mrkat, mrkat a teprve pak jsem mohla pokračovat. Ale už to nebudu déle protahovat -> Této knize jsem věnovala dvě nepřekonatelné hodiny svého času (a že je mi zima, sedět bez pohybu na schodech), a abych byla spravidlivá vzhledem k ostatním knížkám, rezervu si ještě stále ponechám. Přesto si kniha zaslouží mých 91 %. :)
  • Film -> Kniha se dočkala i své filmové adaptace, která bude v českých kinech od 18.9.2014 ( v našem městě o den později :D )
  • Dodatek -> Pro mě z nepochopitelného důvodu se kniha najednou nejmenuje Jestli zůstanu (jak by měla), ve většině knihkupectví ji najdete pod názvem Zůstaň se mnou. Jo, prostě to nechápu, ale je to ta stejná kniha.
A co vy, četli jste (nebo se chystáte) knihu If I Stay?

xoxo Paty

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.